مقالات

طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟

طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟

افراد زیادی از سشوار برای خشک کردن یا حالت دادن موهای خود استفاده می کنند. استفاده از این دستگاه باعث می شود که موها زیباتر و خوش حالت تر به نظر برسند. اگر با روش درست انجام این کار آشنا نباشید نه تنها نتیجه مطلوب را دریافت نمی کنید بلکه به موهایتان آسیب خواهید رساند. حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟ در این مطلب به طور کامل به این سوال پاسخ خواهیم داد.

با مجموعه حامی تک سرویس مرکز تعمیرات لوازم خانگی همراه باشید .

نکات کلیدی برای سشوار کشیدن صحیح موها

در زمان سشوار کشیدن مو لازم است برخی نکات را رعایت کنید تا بتوانید این کار را به صورت اصولی انجام دهید. در ادامه این نکات را بیان می کنیم.

طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟

سشوار کشیدن مو

  • زمان سشوار کشیدن

برخی از افراد پس از حمام کردن و در زمانی که موها خیس هستند اقدام به استفاده از سشوار می کنند. این کار باعث می شود که آسیب های زیادی به موهای شما وارد شود. موهای خیس بسیار آسیب پذیر هستند و نباید در این مواقع از سشوار استفاده کنید.

  • انتخاب برس مناسب

یکی از نکات مهم در زمان سشوار کشیدن مو استفاده از برس مناسب است. برسی که انتخاب می کنید باید متناسب با حجم، جنس و اندازه موهای شما باشد. همانطور که می دانید نوع حرکت دادن برس به طور مستقیم در حالت موها تاثیر می گذارد. این موضوع در مورد مناسب بودن آن نیز صدق می کند.

  • تنظیم درجه سشوار

برای سشوار کشیدن صحیح موها باید درجه دستگاه را تنظیم کنید. تنظیم کردن درجه سشوار باید به شکلی باشد که با نوع موهای شما و حالتی که قصد دارید به آن ها بدهید در تناسب باشد. چنانچه موهای شما نرم و لخت است توصیه می کنیم از درجه کم دستگاه استفاده نمایید. این نوع موها با یک باد ملایم سشوار به راحتی حالت می گیرند. برای موهای مجعد و وز نیز بهتر است درجه حرارت سشوار را بالا ببرید.

  • حرکت دادن سشوار

نحوه حرکت دادن سشوار نه تنها در حالت دهی موهای شما بلکه در سلامت آن ها نیز تاثیر بسزایی دارد. بهتر است در زمان استفاده از سشوار آن را روی سر خود حرکت دهید و در یک مکان ثابت نگه ندارید. باد مستقیم موجب آسیب زدن به موهای شما می شود. برای اینکه باد مستقیم به موهایتان آسیب نرساند توصیه می کنیم سر مخصوص پخش حرارت و باد دستگاه را روی لوله اصلی آن نصب نمایید.

  • استفاده از محصولات مراقبتی

استفاده از محصولات مراقبتی نیز می تواند به سشوار کشیدن صحیح موها کمک بسیاری کند. شما می توانید پیش از انجام این کار از برخی محصولات مراقبتی مانند کرم مو یا سرم مو استفاده کنید. در زمان خرید این محصولات حتما جنس موهای خود را در نظر بگیرید تا بتوانید نوع مناسب آن ها را انتخاب کنید.

طریقه صحیح‌ سشوار کشیدن‌ مو به چه شکل خواهد بود ؟

سشوار کشیدن به مو

چگونه موها را برای سشوار کشیدن تقسیم بندی کنیم؟

برای سشوار کشیدن صحیح موها نحوه تقسیم کردن آن ها اهمیت زیادی دارد. تقسیم بندی درست باعث می شود که فرایند سشوار کشیدن راحت تر شود از آن گذشته حالت پذیری مو ها را نیز افزایش می دهد. در ادامه نکاتی را بیان خواهیم کرد که می توانند در تقسیم بندی کردن موها در زمان سشوار کشیدن به شما کمک کنند.

  • در ابتدا باید موهایتان را به دسته های مختلفی مانند چتری، پهلوی چپ، پهلوی راست، پس سر، مرکز سر و پشت سر تقسیم بندی نمایید. تعداد این دسته بندی ها می تواند بر اساس پر حجم بودن موهای شما تغییر کند.
  • تقسیم بندی چتری مو باید از شکستگی ابروی راست تا شکستگی ابروی چپ ادامه پیدا کند.
  • برای اینکه پهلوی راست و چپ موها را تقسیم بندی کنید اقدام به جدا کردن موهای سمت لاله گوش‌ راستتان تا مرکز سر نمایید. پس از انجام این کار باید با کمک کلیپس یا گل سر آن ها را ببندید. همین فرایند را برای سمت چپ موهای خود تکرار کنید.
  • در این مرحله باید موهایی که باقی مانده اند را از قسمت بالا به دسته‌های مرکز سر، پشت سر و پس سر تقسیم بندی نمایید.

نحوه صحیح سشوار کشیدن موها

  • اگر بعد از حمام قصد سشوار کشیدن را دارید باید آب موهای خود را با یک حوله تمیز و نرم بگیرید.
  • برای شانه کردن موها قبل از سشوار کشیدن می توانید از یک شانه دندانه درشت کمک بگیرید. شانه زدن مو باید پیش از سشوار کشیدن انجام شود تا موها گره نداشته باشند.
  • بهتر است مدتی صبر کنید تا موهای شما خشک شوند سپس سشوار کشیدن را آغاز کنید.
  • برای اینکه از تارهای موهایتان در مقابل حرارت سشوار محافظت کنید می توانید از محصولات مراقبتی استفاده نمایید.
  • یک برس گرد مناسب را انتخاب کنید سپس آن را در بخش زیرین موهای خود قرار دهید. با یک دست برس را پایین آورده و با دست دیگر موهایتان را سشوار بکشید.
  • تا زمانی که موها خشک و حالت دار شوند به برس کشیدن ادامه دهید.

روش سشوار کشیدن موهای آسیب دیده

اگر به هر دلیلی موهای شما دچار آسیب دیدگی شده اند باید برای محافظت از آن ها دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است پیش از خشک کردن موها از ماسک های تقویتی استفاده کنید. این ماسک ها در انواع مختلفی موجود هستند و می توان از آن ها در داخل حمام یا بعد از حمام استفاده کرد.
برای خشک کردن موهای آسیب دیده بهتر است از یک سشوار با کیفیت استفاده نمایید. در زمان تنظیم دمای دستگاه دقت لازم را داشته باشید. موهای آسیب دیده در اثر حرارت زیاد به سادگی می سوزند. بهتر است از حرارت ملایم برای خشک کردن این موها استفاده کنید.پیشنهاد میشه مقاله نکات لازم برای استفاده صحیح از سشوار را هم مطالعه کنید .

طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟

سشوار کشیدن مو ها

سخن آخر درباره این که طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟

آشنایی با طرز صحیح سشوار کشیدن مو به شما کمک می کند که بتوانید موهای خود را به شکل کاملا حرفه ای و زیبا حالت دهید. برای اینکه بهترین نتیجه را در این زمینه بگیرید باید به نکات ضروری و روش های صحیح استفاده از سشوار توجه لازم را داشته باشید. ما در این مطلب نکاتی را بیان کردیم که می توانند کمک بسیاری به شما در این زمینه کنند. با عمل کردن به این نکات می توانید به سادگی و بدون اینکه به موهایتان آسیب برسانید آن ها را سشوار بکشید.

سوالات متداول درباره این که طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟

1-چه برسی برای سشوار کشیدن موهای فر و بلند مناسب است؟
اگر موهایی فر و بلند دارید یک برس گرد و بزرگ با دندانه های محکم انتخاب مناسبی برای شما است.

2-برای جلوگیری از سوختن و آسیب دیدن موها در زمان سشوار کشیدن چه اقدامی باید انجام دهیم؟
برای اینکه موها در هنگام سشوار کشیدن دچار آسیب دیدگی و سوختگی نشوند پس از سشوار کشیدن هر بخش از موها حدود چند ثانیه صبر کنید تا تارهای آن ها کمی خنک شوند.

3-چگونه در زمان سشوار کشیدن به موها حجم بدهیم؟
اگر قصد حجم دادن به موهایتان را در زمان سشوار کشیدن دارید باید برس را به نحوی بگیرید که در خلاف جهت رویش آن ها باشد.

3.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه در “طرز صحیح سشوار کشیدن مو به چه صورت است؟

  1. هستی گفت:

    سلام
    اطلاعاتتون در مورد طرز صحیح سشوار کشیدن مو بسیار عالی بود ممنون از شما

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام
      خوش حالیم به از این اطلاعات طرز صحیح سشوار کشیدن مو استفاده کرده اید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =